Handlingscenteret: Sådan oprettes handlinger

Brug Handlingscenteret til at holde styr på de handlinger, der sættes i gang på tværs af målinger. 

Handlinger kan oprettes ifm. APV-målinger men også alle andre typer GAIS-målinger. 


Med Handlingscentret kan I oprette handlinger, tildele ansvar, dele handlinger, sætte deadline, definere vigtighed mm - kort sagt holde overblik over jeres handlingplaner.

Handlinger kan eksporteres og printes ud og bruges som dokumentation overfor fx Arbejdstilsynet. 




Aktivér Handlingscenter


For at benytte handlingscentret skal du først aktivere "Handlinger" på din virksomhedsprofil:


Gå til indstillinger:


Under punktet Handlinger får du nu flere valgmuligheder. Du kan vælge, at alle i organisationen skal kunne benytte handlinger, du kan vælge, at alle ledere skal kunne benytte handlinger, eller du kan vælge, at det kun er virksomhedsadministratorer, der kan benytte handlinger.



Når du har valgt, hvem der skal have adgang til benytte handlinger, skal du vælge, hvilke rettigheder disse personer skal have. Se mulighederne herunder:



Når Handlinger er slået til, kan du oprette og dele handlinger.



Her oprettes handlinger


Du kan oprette handlinger direkte fra Handlingscenteret eller fra rapporten. 


  • Opret handlinger via Handlingscentret: 


  • Opret handlinger direkte i din virksomhedsrapport. Det gør du under punktet Heatmap:



Hvis du er administrator for virksomheden, vil du kunne se knappen "Handlinger" i øverste højre hjørne af rapporten. Herfra kan du oprette nye handlinger og se, hvilke handlinger du selv har oprettet ud fra de enkelte faktorer i denne rapport. Er din handling ikke tilknyttet en faktor, vises den ikke her, men kun i handlingscenteret. 





Sådan oprettes handlinger


Uanset hvordan og hvorfra du opretter dine handlinger, vil opsætningen se ud som beskrevet herunder:


Under punktet Detaljer kan du gøre følgende:


  • Navngiv handlingen
  • Vigtighed: Angiv handlings vigtighed
  • Beskrivelse (valgfrit)
  • Enhed: Definér, hvem handlinger relaterer sig til. "Enhed" henviser til de afdelinger og teams du har sat op i din organisation.
  • Ansvarlig: Definér, hvem der er ansvarlig for handlingen. Vær obs på at dette er din handling. Dvs. at den ansvarlige ikke kan se handlingen, medmindre du deler den med hans eller hendes enhed.
  • Måling og Faktor: Her angiver du hvilken måling og faktor, handlingen knytter sig til
  • Deadline: Sæt en deadline for handlingen
  • Status: Giv målingen en status og ændr status i løbet af arbejdet med handlingen. 



Under punktet Opgaver kan du oprette del-opgaver til din handling.




Under punktet Deling kan du dele dine handlinger med andre i organisationen.

  • Du kan vælge at dele med alle i organisationen eller et bestemt udsnit i organisationen. 
  • Du kan ligeledes styre, om de personer, du deler dine handlinger med, skal kunne se, redigere og dele disse handlinger.





Overblik over alle handlinger

Under punktet Handlinger i den øverste bjælke finder du overblikket over alle dine oprettede handlinger. Overblikket viser alle dine handlinger på tværs af målinger og målingstyper. Her kan du også oprette nye handlinger samt redigere og dele eksisterende handlinger.  




Via søgefunktionerne i menuen i venstre side kan du sortere og hente handlinger frem efter behov. Sortér fx i forhold til deadline, status, vigtighed, målingstype eller ansvarlig. 


Du kan også søge og sortere handlinger ift. det tidpunkt, de er blevet oprettet.




Eksport af handlinger

Via knappen Eksporter har du mulighed for at eksportere alle eller udvalgte handlinger til PowerPoint eller PDF.

 



Var denne artikel nyttig?

Fantastisk!

Tak for din feedback

Beklager, at vi ikke var nyttige

Tak for din feedback

Fortæl os, hvordan vi kan forbedre denne artikel!

Vælg mindst én af grundene
Captcha-bekræftelse er påkrævet.

Feedback sendt

Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen