Velkommen til vores Q&A side. I GAIS møder vi ofte de samme typer spørgsmål, så her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om vores løsninger. Hvis du har behov for uddybende svar, så er du meget velkommen til at besøge vores vidensbase
Oprettelse af målinger
Hvordan opretter jeg en måling?
Når du skal oprette en måling på GAIS-platformen, vælger du "Opret ny måling" og får herefter en række forskellige muligheder. Du kan bl.a. vælge mellem GAIS-måling, Quick GAIS-måling, APV-måling og Faktormålinger.
Læs meget mere her: 1. Guide til opsætning af en GAIS-måling
Kan jeg oprette en måling med egne spørgsmål?
I alle GAIS' målingstyper er det muligt at tilføje dine egne formulerede spørgsmål. Når du opretter en måling, skal du gå under Spørgsmål -> Ekstra Spørgsmål -> Tilføj Spørgsmål.
Læs meget mere her: 4. Formulér og oversæt egne spørgsmål + betingede spørgsmål
Hvordan opretter jeg en måling for en virksomhed?
For at oprette en måling skal du først have en virksomhed oprettet i systemet. Når virksomheden er oprettet, kan du vælge 'Opret måling' og følge guiden.
Læs hvordan her: Opret måling på vegne af en kunde/virksomhed
Ændringer i igangværende målinger
Kan jeg ændre en måling, tilføje deltagere, forlænge svarfristen eller åbne den igen?
Ja, gå til målingens redigeringstilstand, hvor du kan:
- Tilføje deltagere (Tilføj nye medarbejdere i en igangværende måling)
- Forlænge svarfristen
- Redigere spørgsmål eller sprog (Problemer med sprog i målinger og invitationer)
Hvordan ændrer jeg mailadresser, afdelinger eller ledere for medarbejdere?
Se guiden: 8. Invitér og redigér i deltagere uden brug af Organisation
Sprogindstillinger
Kan GAIS bruges på andre sprog end dansk?
Ja - Målinger kan besvares på flere sprog, og rapporter kan vises i forskellige medarbejdersprog. Skift sprog i bunden af siden, ændringen sker med det samme.
Læs hvor her: 7. Udsend måling på forskellige sprog
Del og download udsnit
Kan jeg downlade udsnit af rapporten?
Ja det kan man. Du kan også vælge at downloade din rapport i forskellige filformater.
Læs hvordan her: Download hele rapporten eller udsnit
Kan man benchmarke forskellige udsnit?
Når du downloader et udsnit, har du mulighed for at benchmarke udsnit op mod et andet udsnit. Det betyder, at du kan sammenligne resultaterne.
Læs hvordan her: Muligheden for at benchmark udsnit
Hvordan deler jeg rapporten eller udsnit?
Du kan også dele et eller flere udsnit af rapporten med en eller flere personer. Det kan for eksempel være afdelingsledere i din organisation. Når du deler et udsnit, har de personer, du deler udsnittet med, adgang til bruge GAIS digitale funktioner inden for det givne udsnit.
Læs hvordan her: Sådan deler du et udsnit
Invitationer og udsendelser
Kan man gensende invitationer til målingen?
Ja - du kan gensende invitationer til deltagerne, hvis de f.eks. har fået slettet mailen med invitationen.
Læs hvordan her: Gensend invitationer til målingen
Spørgsmål: Medarbejdere får påmindelser, selvom de har svaret.
Svar: Læs: Sådan undgår du unødvendige påmindelser.
Hvordan håndterer jeg medarbejdere uden mailadresse?
Udgangspunktet for GAIS-målinger er, at deltagere inviteres via mails, idet det er den klart mest effektive måde at distribuere invitationer til medarbejdere. I nogle tilfælde har medarbejdere ikke arbejdsmails de kan bruge.
Læs hvad man skal gøre i sådan tilfælde her: Medarbejder har ikke mailadresse
Rettelser i besvarelser
Kan jeg rette en besvarelse, hvis jeg har svaret forkert?
Når en deltager har modtaget en invitation til en måling og har gennemført målingen ved at besvare alle spørgsmål og afslutningsvis klikke "Indsend svar", er målingen gemt og låst. Det betyder, at medarbejderen ikke kan tilgå målingen igen og ændre sin besvarelse. For kunder med GAIS Pro, Premium eller Enterprise, kan en besvarelse slettes, hvis både medarbejderen og virksomheden anmoder om det.
Læs mere her: Rettelser/sletning af afgivne besvarelser
Login og adgang
Hvordan får jeg adgang til min GAIS - rapport?
Læs hvordan her: Sådan får du adgang til din GAIS rapport
Har man adgang til tidligere rapporter?
Ja, man kan se sine tidligere rapporter og lave sammenligne dem.
Læs mere her: Lav den næste måling & Følg tidsudviklingen i dine målinger
Abonnement og administration
Hvordan håndteres medarbejderdata efter opsigelse?
Hvis en deltager fjernes fra datafilen/organisationen, slettes vedkommendes personlige GAIS-profil ikke automatisk. Profilen eksisterer fortsat og kan stadig tilgås af deltageren, medmindre medarbejderen selv beder om at få profilen slettet. Hvis det sker, anonymiseres alle besvarelser, men det påvirker ikke målingens samlede resultater.
Læs mere her: Sletning af deltagere
Hvordan fjerner jeg duplikerede profiler?
Læs om dette her: Redigér og opdatér din Organisation og datafil
Hvordan overfører jeg rettigheder til en ny medarbejder?
Hvis en administrators rettigheder skal ændres, trykker du på blyanten ud for den pågældende administrator, og så kan du ændre i rettighederne. Her kan du også slette en administrator.
Læs hvordan her: Overførsel af rettigheder.
Hvordan opretter jeg handlingscenteret?
Med Handlingscentret kan I oprette handlinger, tildele ansvar, dele handlinger, sætte deadline, definere vigtighed mm - kort sagt holde overblik over jeres handlingsplaner.
Læs hvordan her: Oprettelse af handlingscenteret.
Kan jeg blive certificeret i GAIS?
Som certificeret GAIS-konsulent bliver du i stand til at bruge GAIS-platformen som en del af din professionelle værktøjskasse. Med afsæt i GAIS-målinger kan du udbyde fx trivselsog udviklingsforløb hos dine kunder.
Læs mere her: Certificering og uddannelse i GAIS-platformen.
Tip: Du kan altid søge direkte i vores hjælpecenter efter det specifikke problem. Vi anbefaler, at du starter der, da artiklerne er opdateret med de nyeste løsninger.
Var denne artikel nyttig?
Fantastisk!
Tak for din feedback
Beklager, at vi ikke var nyttige
Tak for din feedback
Feedback sendt
Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen