I supporten hos GAIS, er der en række spørgsmål der går igen. Vi yder ikke personlig rapport for gratis brugere af GAIS platformen, men vi har et omfattende hjælpe-univers, som løbende opdateres.
Her er nogle af de hyppigst stillede spørgsmål:
Q: Jeg kan ikke trykke "Næste/Gennemfør måling"
A: Tjek om der er en tekstboks, som er obligatorisk. Hvis virksomheden/adminstratoren har valgt, at et tekstfelt i en besvarelse er obligatorisk, skal du skrive noget der i.
Problemet løses ved, at skrive en besvarelse eller alternativt bare sætte et X
Q: Hvordan opretter jeg en måling for en virksomhed?
Kan jeg godt bare selv oprette en måling?
A: Sæt en virksomhedsmåling i gang
Q: Kan jeg lave ændringer i min måling? Kan jeg tilføje deltagere til målingen? Kan jeg forlænge målingens svarfrist?
Der er ikke nok, der har svaret, kan jeg åbne målingen igen?
A: Ja, GAIS er meget fleksibelt. Gå ind i målingens redigeringstilstand, og her kan du lave en række ændringer til din måling.
Dyk ned i vores guides om redigering af igangværende målinger.
Q: Kan jeg bruge GAIS på andre sprog end dansk? Kan mine medarbejdere tilgå målingen på andre sprog end dansk?
Hvordan skifter jeg sprog?
A: GAIS er tilgængelig på en hel række sprog. GAIS er baseret på danskernes arbejdslyst og den danske kultur. Derfor kan der også forekomme situationer, hvor medarbejdere med en anden baggrund end dansk/nordisk, kan have svært ved at svare på spørgsmålene eller svært ved at se sig selv i dem. I bunden at enhver side i GAIS kan man skifte sprog - det slår igennem med det samme.
Virksomhedssprog til redigering og opsætning af målinger:
Medarbejdersprog - sprog som målingen kan besvares på og som kan vises i personlige rapporter.
Q:Vi har afsluttet en virksomhedsmåling, men hvordan skal vi læse rapporten?
A: Forstå og brug virksomhedsrapporten
Q: Jeg er ved at analyserer virksomhedsrapporten, men min filtrering følger ikke med i den downloadede rapport?
A: Vi skelner med ad hoc filtre og gemte dataudsnit. Læs mere i guiden her.
Q: Jeg har svaret forkert, kan jeg rette min besvarelse?
A: Nej, desværre. Når først du har afsluttet målingen, er den gemt. Når man besvarer en GAIS-måling, bør det gøres så umiddelbart som muligt for at give den bedste besvarelse. Vi ønsker heller ikke, at en måling kan ønskes ændres grundet pres fra fx en leder.
For betalende kunder giver vi mulighed for, at en brugers besvarelse kan slettes, men det kræver en anmodning fra både virksomheden og fra brugeren selv. Vi kan ikke give muligheden for at lave rettelser i en besvaret måling, men en komplet sletning af besvarelsen, så medarbejderen kan inviteres og besvare igen.
Var denne artikel nyttig?
Fantastisk!
Tak for din feedback
Beklager, at vi ikke var nyttige
Tak for din feedback
Feedback sendt
Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen