Segmenteditor - bedre muligheder for tidsudvikling

Det er helt normalt, at man i en virksomhed har afdelinger, de ændrer navn og det har tidligere ikke været muligt at imødekomme denne ændring på GAIS-platformen. Vi har nu udviklet en segmenteditor eller udsnitseditor til at hjælpe med dette.


Segmenteditoren er en Pro- og Premium feature og kræver derfor abonnement. Kontakt os, hvis du ønsker at høre mere om vores abonnementsløsninger.


Segmenteditoren findes på målingsserier og du tilgår den derfor ved at klikke "Redigér" på en måling. Det er lige meget om det er en kladde, en afsluttet eller en igangværende måling.



Når du kommer ind på målingen, skal du finde tandhjulet i øverste højre hjørne og vælge "Administrer alle udsnit for målingsserien":




Du vil nu åbne en visning, hvor du kan se alle udsnit i målingens serie. Så ikke kun den ene måling, du har klikket redigér på.




Det segmenteditoren giver mulighed for, er at flytte et udsnit fra en udsnitsgruppe til en anden.

Du kan kun flytte et udsnit hen på en tom plads.


Hvis du fx har et udsnit der hedder "Kvinder" i år 1, 2 og 3. Og et udsnit der hedder "Female" år 4, 5, og 6. I den linje, hvor "Female" vises, vil der være tomme pladser i år 1, 2 og 3, men der er en grøn prik i år 4, 5 og 6.
Det tomme pladser er åbne for, at man kan flytte et udsnit her til. Fx udsnittet "Kvinder", hvilket vil give fuld tidsudvikling på udsnittet "Female".


I toppen af skærmen, kan du søge i dine udsnit og du kan sortere på de forskellige typer af udsnit.



I dette eksempel er der søgt på marketing og det fremgår tydeligt, at udsnittet for marketing har ændret navn flere gange. I organisationen på denne virksomhed, er det nuværende navn for Marketing afdelingen "Global: Marketing & Kommunikation".


Som det ses her i rapporten, er der ikke tidsudvikling på dette udsnit:


For at se tidsudvikling, skal jeg flytte de andre marketingudsnit hen i denne "Global: Marketing & Kommunikation"-serien.


Jeg starter med det ældste udsnit, der er markeret med grønt. Når jeg holder musen over, kan jeg se, at der står "Vælg for at flytte denne til et andet udsnit".


Når jeg klikker her, åbnes listen af udsnit og jeg kan vælge, hvor jeg vil flytte udsnittet hen - her finder jeg  "Global: Marketing & Kommunikation":



Nu rykker udsnittet ned i serien for "Global: Marketing & Kommunikation":



Det kan du gøre for alle de udsnit, du ønsker at samle - jeg har flyttet alle mine marketingudsnit, så de alle ligger i en serie:



Vil du have mere info om, hvad der gemmer sig i denne serie af udsnit, kan du klikke på det lille I yderst til højre:


Det giver et overblik over, hvad de forskellige udsnit har heddet før og på hvilke målinger, de var aktuelle.


Hvis vi hopper ind i rapporten, kan vi nu se tidsudvikling for udsnittet "Global: Marketing & Kommunikation":


Skjul udsnit, der ikke længere er i brug


Nu kan jeg vælge, at skjule de gamle marketing udsnit, de jeg ikke længere skal bruge dem.

Det gør jeg ved at klikke på de tre prikker ud for det udsnit, jeg gerne vil skjule. OBS udsnittet skjules ikke bare i denne oversigt, men i alle målinger, hvor udsnittet optræder.



Du kan altid finde dine gemte udsnit igen ved at vælge "Skjulte udsnit" eller "Alle + Skjulte udsnit":


Skulle du fortryde, kan du vælge at vise det skjulte udsnit igen, ved at klikke på øjet:


Deling af udsnit via segmenteditoren


Yderste til højre på en udsnitsserie, er der et ikon for deling:


Klikker du her, får du mulighed for at vælge at dele serien med de ønskede personer. Du vælger selv om du vil dele hele serien eller udvalgte dele. Hvis du vil dele alle udsnit, klikke du på "Del alle udsnit".


Der skal skrives en mail og vælges udsnit, før man kan klikke "Del":



Hvis du kun ønsker at dele nogle udsnit, skal du vinge dem af en for en: 



Var denne artikel nyttig?

Fantastisk!

Tak for din feedback

Beklager, at vi ikke var nyttige

Tak for din feedback

Fortæl os, hvordan vi kan forbedre denne artikel!

Vælg mindst én af grundene
Captcha-bekræftelse er påkrævet.

Feedback sendt

Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen