Hvad er en mini-rapport?
En mini-rapport er en kort, fokuseret rapport, som giver ledere med små teams på 3-4 medarbejdere mulighed for at få indblik i teamets trivsel.
Den fungerer som en forsimplet version af den fulde rapport og er tilpasset små enheder, hvor det normalt ikke er muligt at få rapporter på grund af anonymitetskrav.
Hvad indeholder en mini-rapport?
Mini-rapporten giver adgang til:
- Fokuskort
- De 7 faktorer
- De konkrete spørgsmål
- Åbne kommentarer
- Egne spørgsmål (hvis anvendt)
Begrænsninger:
Du kan ikke filtrere data eller bruge funktionerne Heatmap og Spredning.
Benchmark
Du kan sammenligne (benchmarke) dit team med:
- Hele organisationen
- GAIS’ God Arbejdslyst Indeks
- En relevant branche
Hvornår vises en mini-rapport?
Mini-rapporten vises kun, hvis mindst 3 medarbejdere har svaret.
Hvis lederen selv er én af de tre, anbefaler vi, at du ikke trækker en rapport. Det sikrer bedre anonymitet og datakvalitet.
Hvordan deles en mini-rapport?
Mini-rapporten kan deles:
Direkte i GAIS-platformen (til lederen)
Som PDF eller PowerPoint-fil
Sådan aktiverer du mini-rapporten
1. Gå til målingen og klik på Rediger
2. Gå til Indstillinger øverst i bjælken
3. Vælg, om mini-rapporter skal være slået til eller fra
OBS:
Når mini-rapporter er slået fra, skal der være mindst 5 besvarelser, før du kan se rapport og udsnit.
Du kan slå mini-rapporter til både før, under og efter målingen.
Er anonymiteten stadig sikret?
Ja.
Mini-rapporten viser kun gennemsnit og indeholder ikke Spredning. Dermed kan man ikke se individuelle svar, hvilket sikrer anonymitet – også i små teams.
Husk at kommunikere til teamet
Vi anbefaler, at du informerer nærmeste leder for de små teams på forhånd, hvis mini-rapporter bliver brugt – gerne inden målingen går i gang.
Var denne artikel nyttig?
Fantastisk!
Tak for din feedback
Beklager, at vi ikke var nyttige
Tak for din feedback
Feedback sendt
Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen